Selecteer een pagina
Corporate branding, Employer branding

Alberdingk Thijm Scholen

Over deze case

Bij de 26 Alberdingk Thijm Scholen leer je waar het echt om gaat. Dankzij het platform #Daargaathetom vertellen leerlingen en docenten wat er voor hen toe doet. In hun leven, hun werk en op school.

Advertenties / social ads

Doel

Overkoepelende merkuitstraling voor 28 verschillende scholen (zowel corporate- als employer branding).

Doelgroep

Alle stakeholders + (nieuwe) werknemers.

Strategie

Onderwijs is - net als het leven - veel meer dan taal en rekenen. Dus geef de Alberdingk Thijm Scholen een platform om te vertellen wat er toe doet.

Concept

Onder het motto Daar gaat het om laten we leerlingen (van 4 tot 18 jaar) en hun docenten aan het woord. Zo vertellen zij wat belangrijk is in hun leven en op school. Maar ook waar het om gaat bij een goede docent, of een fijne loopbaan.

Uitvoering

Compilatie video’s en ads op social media en website. Werkenbij-website van awareness t/m actie, voorzien van USP-video’s.

Resultaat

#Daargaathetom bracht eenheid en focus voor de scholenkoepel. Het wordt veel en graag gebruikt voor allerlei thema's binnen en buiten de scholen.

Videoserie ‘Daar gaat het om!’

Andere cases

Van idee naar impact in 3 stappen

Slimme strategie

Een effectieve campagne baseren we op relevante input en waardevolle inzichten. Dus betrekken we graag de doelgroep en de mensen binnen je organisatie. Zo bouwen we samen aan een breed gedragen strategie.

Creatief concept

Om mensen blijvend te boeien ontwikkelen we een creatief communicatieconcept, dat raakt in hart en hoofd. We houden meteen rekening met veelzijdige inzet (campaignability) gedurende langere periode (mileage).

Pragmatische productie

Uiteraard werken we alles tot in de puntjes uit. Maar we gaan verder: we zorgen ook dat je meer content krijgt voor hetzelfde geld. Dankzij onze efficiënte aanpak met een kleine crew van kei goeie waarmakers.

Voor wie wij werk(t)en:

"Jaap en Thomas zijn een zeer creatief team. Ze zijn conceptueel sterk en werken heel snel. Kortom: een hele fijne samenwerking!"

Marlies Eijsink, Alberdingk Thijm Scholen

"Als ik een ijzersterk campagne concept met treffend handelingsperspectief zoek voor een niet alledaagse campagneopgave, bel ik INTO.”

Daniel Nagel - campagnemanager gemeente Amsterdam

Into koffie?

Ook een menselijke campagne met impact? Of eens praten over een communicatievraagstuk? Daar zijn wij altijd voor INTO.