Amsterdam ontwapent
Over deze case
Nog nooit waren in Nederland zoveel wapens ingeleverd. Dankzij de ontwapenende campagne Amsterdam Ontwapent, die wij maakten in samenwerking met de gemeente, justitie en politie.Outdoor posters
Social videoserie: Ontwapenende verhalen van jongeren
Doel
Wapenbezit onder jongeren afremmen.
Doelgroep
Jongeren, die een wapen dragen of dat overwegen.
Strategie
De macho-perceptie bij deze jongeren ompolen met een krachtig tegengeluid. Vervolgens activeren naar inleveren. Tot slot perspectief bieden in de vorm van coachtrajecten en trainingen.
Concept
‘Amsterdam Ontwapent’ was de noemer voor onze overkoepelende campagne, die in verschillende fases, op verschillende manieren uiting kreeg. In de eerste fase stonden ontwapenende verhalen van jongeren centraal. In de tweede fase lieten we jongeren de consequenties zien van de goede en foute keuze. Dit alles in een rauw jasje dat aansluit bij de belevingswereld van de doelgroep.
Uitvoering
Promotiebus op scholen, wildplak en mupi’s op straat, h-a-h-posters, social storytelling, activatiewebsite en veel free publicity.
Resultaat
Er werden 330 vuurwapens en een veelvoud aan steekwapens ingeleverd. Een Nederlands record. Er werkten meer dan 70 coaches mee. Het jaar daarna kreeg de campagne wegens succes een vervolg. Ook andere gemeentes werkten met hetzelfde concept.
Video: Jij maakt de keuze
Diverse social posts / posters
Social video’s
Free publicity
Andere cases
Van idee naar impact in 3 stappen
Slimme strategie
Een effectieve campagne baseren we op relevante input en waardevolle inzichten. Dus betrekken we graag de doelgroep en de mensen binnen je organisatie. Zo bouwen we samen aan een breed gedragen strategie.
Creatief concept
Om mensen blijvend te boeien ontwikkelen we een creatief communicatieconcept, dat raakt in hart en hoofd. We houden meteen rekening met veelzijdige inzet (campaignability) gedurende langere periode (mileage).
Pragmatische productie
Uiteraard werken we alles tot in de puntjes uit. Maar we gaan verder: we zorgen ook dat je meer content krijgt voor hetzelfde geld. Dankzij onze efficiënte aanpak met een kleine crew van kei goeie waarmakers.
Voor wie wij werk(t)en:
Into koffie?
Ook een menselijke campagne met impact? Of eens praten over een communicatievraagstuk? Daar zijn wij altijd voor INTO.