Amsterdam Deelvervoer
Over deze case
Vervoerdelen zit vol voordelen. Je moet het alleen even weten. In de campagne "Blij dat ik deel" vertellen diverse Amsterdammers over hun positieve ervaringen met deelvervoer.Korte inspiratie video’s – jaar 2 & 3
Verticals voor Social Ads – jaar 1 & 2
Doel
Deelvervoer zichtbaar en aantrekkelijk maken voor Amsterdammers.
Doelgroep
Latente vervoerdelers, verdeeld naar motief: de slimme rijder, de soepele rijder, de schone rijder.
Strategie
Hoe meer je de voordelen van vervoerdelen kent, hoe enthousiaster je wordt. Daarnaast inspireren we mensen met voorbeelden van gebruik.
Concept
Onder het motto ‘Blij dat ik deel’ vertellen Amsterdammers hun positieve ervaring met deelvervoer. In elke uiting staat steeds een voordeel of bestemming centraal. Passend bij de verschillende subdoelgroepen en hun motieven.
Uitvoering
• Awareness: teasers (outdoor) en videoverhalen • Interest: outdoor (mupi’s en peperbussen), social storytelling en website. • Desire: ‘blij-dat-ik-deel-dagen in de stadsdelen. • Action: doorlinken op website naar aanbieders.
Resultaat
Al drie jaar wordt de campagne wegens succes verlengd. Elk jaar is de campagne verder verfijnd met nieuwe (video)verhalen. De gemeten waardering voor deelvervoer wordt elk jaar significant hoger.
Posters in het straatbeeld – jaar 1
Voorbeeld van fotoreportage bij advertorial – jaar 2 (i.s.m. fotograaf Thomas Schlijper)
Andere cases
Van idee naar impact in 3 stappen
Slimme strategie
Een effectieve campagne baseren we op relevante input en waardevolle inzichten. Dus betrekken we graag de doelgroep en de mensen binnen je organisatie. Zo bouwen we samen aan een breed gedragen strategie.
Creatief concept
Om mensen blijvend te boeien ontwikkelen we een creatief communicatieconcept, dat raakt in hart en hoofd. We houden meteen rekening met veelzijdige inzet (campaignability) gedurende langere periode (mileage).
Pragmatische productie
Uiteraard werken we alles tot in de puntjes uit. Maar we gaan verder: we zorgen ook dat je meer content krijgt voor hetzelfde geld. Dankzij onze efficiënte aanpak met een kleine crew van kei goeie waarmakers.
Voor wie wij werk(t)en:
Into koffie?
Ook een menselijke campagne met impact? Of eens praten over een communicatievraagstuk? Daar zijn wij altijd voor INTO.