Selecteer een pagina
Publiekscampagne, Bewustwordingscampagne

Amsterdam Deelvervoer

Over deze case

Vervoerdelen zit vol voordelen. Je moet het alleen even weten. In de campagne "Blij dat ik deel" vertellen diverse Amsterdammers over hun positieve ervaringen met deelvervoer.

Selectie videos om deelvervoer te benadrukken 

Verticals voor Social Ads

Doel

Deelvervoer zichtbaar en aantrekkelijk maken voor Amsterdammers.

Doelgroep

Latente vervoerdelers, verdeeld naar motief: de slimme rijder, de soepele rijder, de schone rijder.

Strategie

Aangezien bekendheid en kennis rondom deelvervoer laag zijn, volgen we het AIDA-model. Hoe meer je de voordelen van vervoerdelen kent, hoe enthousiaster je wordt.

Concept

Onder het motto ‘Blij dat ik deel’ vertellen Amsterdammers hun positieve ervaring met deelvervoer. In elke uiting staat weer een ander voordeel centraal. Passend bij de verschillende subdoelgroepen en hun motieven.

Uitvoering

• Awareness: teasers (outdoor). • Interest: outdoor (mupi’s en peperbussen), social storytelling en website. • Desire: ‘blij-dat-ik-deel-dagen in de stadsdelen. • Action: doorlinken op website naar aanbieders.

Resultaat

Wegens succes is de campagne herhaald.

Andere cases

Van idee naar impact in 3 stappen

Slimme strategie

Een effectieve campagne baseren we op relevante input en waardevolle inzichten. Dus betrekken we graag de doelgroep en de mensen binnen je organisatie. Zo bouwen we samen aan een breed gedragen strategie.

Creatief concept

Om mensen blijvend te boeien ontwikkelen we een creatief communicatieconcept, dat raakt in hart en hoofd. We houden meteen rekening met veelzijdige inzet (campaignability) gedurende langere periode (mileage).

Pragmatische productie

Uiteraard werken we alles tot in de puntjes uit. Maar we gaan verder: we zorgen ook dat je meer content krijgt voor hetzelfde geld. Dankzij onze efficiënte aanpak met een kleine crew van kei goeie waarmakers.

Voor wie wij werk(t)en:

"Jaap en Thomas zijn een zeer creatief team. Ze zijn conceptueel sterk en werken heel snel. Kortom: een hele fijne samenwerking!"

Marlies Eijsink, Alberdingk Thijm Scholen

"Als ik een ijzersterk campagne concept met treffend handelingsperspectief zoek voor een niet alledaagse campagneopgave, bel ik INTO.”

Daniel Nagel - campagnemanager gemeente Amsterdam

Into koffie?

Ook een menselijke campagne met impact? Of eens praten over een communicatievraagstuk? Daar zijn wij altijd voor INTO.