Amsterdam Deelvervoer
Over deze case
Vervoerdelen zit vol voordelen. Je moet het alleen even weten. In de campagne "Blij dat ik deel" vertellen diverse Amsterdammers over hun positieve ervaringen met deelvervoer.
Selectie videos om deelvervoer te benadrukken
Verticals voor Social Ads
Doel
Deelvervoer zichtbaar en aantrekkelijk maken voor Amsterdammers.
Doelgroep
Latente vervoerdelers, verdeeld naar motief: de slimme rijder, de soepele rijder, de schone rijder.
Strategie
Aangezien bekendheid en kennis rondom deelvervoer laag zijn, volgen we het AIDA-model. Hoe meer je de voordelen van vervoerdelen kent, hoe enthousiaster je wordt.
Concept
Onder het motto ‘Blij dat ik deel’ vertellen Amsterdammers hun positieve ervaring met deelvervoer. In elke uiting staat weer een ander voordeel centraal. Passend bij de verschillende subdoelgroepen en hun motieven.
Uitvoering
• Awareness: teasers (outdoor). • Interest: outdoor (mupi’s en peperbussen), social storytelling en website. • Desire: ‘blij-dat-ik-deel-dagen in de stadsdelen. • Action: doorlinken op website naar aanbieders.
Resultaat
Wegens succes is de campagne herhaald.

Andere cases

Van idee naar impact in 3 stappen

Slimme strategie
Een effectieve campagne baseren we op relevante input en waardevolle inzichten. Dus betrekken we graag de doelgroep en de mensen binnen je organisatie. Zo bouwen we samen aan een breed gedragen strategie.

Creatief concept
Om mensen blijvend te boeien ontwikkelen we een creatief communicatieconcept, dat raakt in hart en hoofd. We houden meteen rekening met veelzijdige inzet (campaignability) gedurende langere periode (mileage).

Pragmatische productie
Uiteraard werken we alles tot in de puntjes uit. Maar we gaan verder: we zorgen ook dat je meer content krijgt voor hetzelfde geld. Dankzij onze efficiënte aanpak met een kleine crew van kei goeie waarmakers.
Voor wie wij werk(t)en:


Into koffie?
Ook een menselijke campagne met impact? Of eens praten over een communicatievraagstuk? Daar zijn wij altijd voor INTO.