Selecteer een pagina
Wervingscampagne

P.O. het Gooi

Over deze case

"Doe een dagje leerkracht" was een mooie ervaring voor middelbare schoolverlaters die overwegen om leerkracht te worden, om zelf eens voor de klas te staan. Daar word je onderwijzer van!

Leerlingen aan het woord

Doel

Deelnemers werven voor de speciale meeloopdag op basisscholen in het Gooi.

Doelgroep

Examenleerlingen die overwegen om juf of meester te worden.

Strategie

De beste manier om het vak te begrijpen, is door het zelf te ervaren.

Concept

Met de kreet Doe een dagje docent bieden we de unieke kans om zelf een keer voor de klas te staan. Daar wordt je onderwijzer van! Dat laten we letterlijk zien, door het hoofd van de examenleerling op het lijf van een juf of meester te plakken. Een lekker gek beeld met spetterende kleuren, passend bij de doelgroep.

Uitvoering

Outdoor posters, advertenties en een speciale actiewebsite.

Resultaat

Tientallen leerlingen hebben zich aangemeld voor de meeloopdag. Wegens succes is de actie al twee keer herhaald.

Wat zou jij doen als je 1 dag leerkracht zou zijn?

Andere cases

Van idee naar impact in 3 stappen

Slimme strategie

Een effectieve campagne baseren we op relevante input en waardevolle inzichten. Dus betrekken we graag de doelgroep en de mensen binnen je organisatie. Zo bouwen we samen aan een breed gedragen strategie.

Creatief concept

Om mensen blijvend te boeien ontwikkelen we een creatief communicatieconcept, dat raakt in hart en hoofd. We houden meteen rekening met veelzijdige inzet (campaignability) gedurende langere periode (mileage).

Pragmatische productie

Uiteraard werken we alles tot in de puntjes uit. Maar we gaan verder: we zorgen ook dat je meer content krijgt voor hetzelfde geld. Dankzij onze efficiënte aanpak met een kleine crew van kei goeie waarmakers.

Voor wie wij werk(t)en:

"Jaap en Thomas zijn een zeer creatief team. Ze zijn conceptueel sterk en werken heel snel. Kortom: een hele fijne samenwerking!"

Marlies Eijsink, Alberdingk Thijm Scholen

"Als ik een ijzersterk campagne concept met treffend handelingsperspectief zoek voor een niet alledaagse campagneopgave, bel ik INTO.”

Daniel Nagel - campagnemanager gemeente Amsterdam

Into koffie?

Ook een menselijke campagne met impact? Of eens praten over een communicatievraagstuk? Daar zijn wij altijd voor INTO.