Selecteer een pagina
Employer branding, Wervingscampagne

Antoni van Leeuwenhoek

Over deze case

Een wereld van verschil maken in de wereld van kanker. Daar draait deze employer branding om voor het Antoni van Leeuwenhoek. Een wereldberoemd kennisinstituut en ziekenhuis ineen, waar je écht impact maakt met je talent...

Video manifest

Talent gedichten

Doel

Aantrekken van nieuwe werknemers en behouden van huidige werknemers, door middel van employer branding.

Doelgroep

Zorgprofessionals en medisch onderzoekers met en zonder ervaring, die purpose belangrijk vinden in hun werk.

Strategie

Werken aan het verschil tussen leven en dood. Op deze purpose spelen we in, door talent te koppelen aan de impact die je ermee kan maken. De talenten matchen met de waarden van het instituut.

Concept

Een ode aan de fantastische talenten binnen het AVL, door middel van vijf poëtische portretten van medewerkers. Met subtiliteit en respect gebracht, passend bij dit beladen werkgebied.

Uitvoering

De vijf talenten en hun impact kregen de hoofdrol in onder meer een video manifest, diverse (video)gedichten, inpirerende videoverhalen en posters. Van awareness, via interesse naar actie.

Resultaat

Applaus bij de interne lancering en veel likes en lovende reacties vanuit de zorg. Dankzij de niet alledaagse uitingen en de grote fanbase op social media, was de betrokkenheid hoog en bleven de mediakosten laag.

Impact gedichten

Andere cases

Van idee naar impact in 3 stappen

Slimme strategie

Een effectieve campagne baseren we op relevante input en waardevolle inzichten. Dus betrekken we graag de doelgroep en de mensen binnen je organisatie. Zo bouwen we samen aan een breed gedragen strategie.

Creatief concept

Om mensen blijvend te boeien ontwikkelen we een creatief communicatieconcept, dat raakt in hart en hoofd. We houden meteen rekening met veelzijdige inzet (campaignability) gedurende langere periode (mileage).

Pragmatische productie

Uiteraard werken we alles tot in de puntjes uit. Maar we gaan verder: we zorgen ook dat je meer content krijgt voor hetzelfde geld. Dankzij onze efficiënte aanpak met een kleine crew van kei goeie waarmakers.

Voor wie wij werk(t)en:

"Jaap en Thomas zijn een zeer creatief team. Ze zijn conceptueel sterk en werken heel snel. Kortom: een hele fijne samenwerking!"

Marlies Eijsink, Alberdingk Thijm Scholen

"Als ik een ijzersterk campagne concept met treffend handelingsperspectief zoek voor een niet alledaagse campagneopgave, bel ik INTO.”

Daniel Nagel - campagnemanager gemeente Amsterdam

Into koffie?

Ook een menselijke campagne met impact? Of eens praten over een communicatievraagstuk? Daar zijn wij altijd voor INTO.