Hou van je held
Over deze case
Een ode aan alle Amsterdammers die voor een ander klaarstaan in coronatijd. Zij verdienden allemaal de Amsterdamse Heldenspeld. En dat leverde veel prachtige videoportretten op.Amsterdammers aan het woord
Doel
Positief licht laten schijnen in de donkere dagen van corona.
Doelgroep
Alle Amsterdammers.
Strategie
Juist in moeilijke tijden komt het aan op aandacht voor elkaar. Laat zien dat dit gelukkig volop gebeurt in de stad. Door de Amsterdamse helden in de spotlights te zetten. Te beginnen met de publieke diensten, vervolgens de burgerhelden.
Concept
Onder de hashtag #Houvanjeheld brachten we een omvangrijk eerbetoon aan de helden in de zorg, de brandweer- en de politiehelden. Maar óók aan de ‘gewone’ Amsterdammers die naar anderen omkijken. Zij verdienden allemaal de speciale Amsterdamse Heldenspeld. Dus vroegen we: Wie is een held voor jou?
Uitvoering
Stoere street art portretten van Amsterdamse helden verspreid door de stad. Portretserie van helden op activatiewebsite. Social video’s van uitreikingen van de speld met Andé van Duin, burgemeester Halsema en raadsleden (op gepaste afstand). Met een videobakfiets haalden we videoverhalen op, die vervolgens gedeeld werden via social media. Met free publicity van dien.
Resultaat
Honderden hartverwarmende videoboodschappen zijn ingesproken en duizenden speldjes zijn aangevraagd.
In het nieuws
Andere cases
Van idee naar impact in 3 stappen
Slimme strategie
Een effectieve campagne baseren we op relevante input en waardevolle inzichten. Dus betrekken we graag de doelgroep en de mensen binnen je organisatie. Zo bouwen we samen aan een breed gedragen strategie.
Creatief concept
Om mensen blijvend te boeien ontwikkelen we een creatief communicatieconcept, dat raakt in hart en hoofd. We houden meteen rekening met veelzijdige inzet (campaignability) gedurende langere periode (mileage).
Pragmatische productie
Uiteraard werken we alles tot in de puntjes uit. Maar we gaan verder: we zorgen ook dat je meer content krijgt voor hetzelfde geld. Dankzij onze efficiënte aanpak met een kleine crew van kei goeie waarmakers.
Voor wie wij werk(t)en:
Into koffie?
Ook een menselijke campagne met impact? Of eens praten over een communicatievraagstuk? Daar zijn wij altijd voor INTO.