Ziekenhuis Amstelland
Over deze case
Wij vroegen de verpleegkundigen van Ziekenhuis Amstelland: ‘Waar sta jij elke ochtend voor op?’ Het antwoord was unaniem: ‘Voor mijn collega’s’. Vandaar de wervingscampagne Join the team.Wervende video
Filmposter
Doel
Werven (en behouden) van verpleegkundigen
Doelgroep
Iedereen in de regio Amstelland en 50km daarbuiten met verpleegkundige ervaring.
Strategie
Tijdens co-creatiesessies vroegen we verpleegkundigen van Ziekenhuis Amstelland: Waar kom je elke dag je bed voor uit? Het antwoord was unaniem: ‘Voor mijn collega’s.’ Op dat unieke teamgevoel – én de voornaamste reden om van werkgever te wisselen – spelen we in.
Concept
We ontwikkelden een campagne ‘Join the team’ waar de teamspirit vanaf knalt. Niet zoetsappig, maar met ballen. Passend bij het stoere vak verpleegkunde. Gevisualiseerd alsof het een spannende film is.
Uitvoering
Social content op de niveau’s van de wervingsfunnel: Awareness, Interest en Action. Van thematisch smaakmakend naar laagdrempelige kennismaking. Met onder andere een filmtrailer als wervingsfilm, vacature-uitingen en een actiewebsite. Ook maakten we filmposters met verpleegkunde-influencers in de hoofdrol en unieke selfiefilter om de 1000 medewerkers als ambassadeur mee te laten werven.
Resultaat
De campagne zorgde voor tientallen kennismakingen en sollicitaties (in een overspannen arbeidsmarkt bovendien). Maar ook voor grote trots en gevoel van erkenning onder de huidige werknemers.
Andere cases
Van idee naar impact in 3 stappen
Slimme strategie
Een effectieve campagne baseren we op relevante input en waardevolle inzichten. Dus betrekken we graag de doelgroep en de mensen binnen je organisatie. Zo bouwen we samen aan een breed gedragen strategie.
Creatief concept
Om mensen blijvend te boeien ontwikkelen we een creatief communicatieconcept, dat raakt in hart en hoofd. We houden meteen rekening met veelzijdige inzet (campaignability) gedurende langere periode (mileage).
Pragmatische productie
Uiteraard werken we alles tot in de puntjes uit. Maar we gaan verder: we zorgen ook dat je meer content krijgt voor hetzelfde geld. Dankzij onze efficiënte aanpak met een kleine crew van kei goeie waarmakers.
Voor wie wij werk(t)en:
Into koffie?
Ook een menselijke campagne met impact? Of eens praten over een communicatievraagstuk? Daar zijn wij altijd voor INTO.